Ako nafotiť produkt a ako spraviť atraktívny popis

Aby sme predali svoj výrobok, musí byť pre ľudí atraktívny a musia pochopiť, prečo by si ho mali kúpiť.

Obrázok predáva

Nie nadarmo sa hovorí, že jeden obrázok je za 1000 slov. Prvé, čo upúta našu pozornosť je obrázok. Až následne sa začneme zaujímať o čo vlastne ide.

Preto by sme sa mali snažiť o čo najlepšie fotky nášho výrobku. Na profesionálnu výbavu, alebo najatie fotografa zrejme nebudeme mať prostriedky, ale dobrá fotka sa dá spraviť pri troche snahy a zručnosti aj mobilom.

Ako na to?

Potrebovať budeme:

  • mobil s lepším foťákom, alebo fotoaparát
  • náš výrobok, ktorý je dokonale urobený a vyčistený
  • vhodné “pozadie” – miesto okolo výrobku, ktoré bude na fotografii zachytené
  • dobré svetlo – toto je kľúčové

Tipy, na čo si dať pozor:

  • optika – šošovka musí byť čistá – používa sa handrička z mikrovlákna, aby sme ju nepoškriabali
  • fotíme z takej vzdialenosti, na ktorú vie mobil zaostriť. Keď budeme bližšie, výsledok bude rozmazaná fotka
  • mobil/foťák musíme držať pevne, nekývať s ním, lebo obrázok bude rozostrený – odfotený v pohybe Ideálny je statív, ale poslúži aj pevne prichytená/prilepená selfie tyč.
  • Použime časovač – kým odpočíta pár sekúnd, pohyb mobilu od ťuknutia na spúšť sa zastaví
  • Výrobok naaranžujeme na pekné a vhodné pozadie. Ak chceme iba výrobok na bielom pozadí, môžeme si také vyrobiť z ohnutého kancelárskeho papiera – volá sa to “nekonečné pozadie” a fotografi to používajú často
  • fotíme pri dobrom svetle. Ideálne je “rozptýlené” svetlo napríklad keď je vonku pod mrakom, alebo doma pri okne kam nesvieti slnko. Výrobok môžeme nasvietiť lampou s tienidlom/papier, pokrčený mikroténový sáčok… Do 10 eur sa dá kúpiť LED fotobox aj s farebnými pozadiami, ktorý vhodné svetlo zabezpečí.
  • Blesk mobilu radšej nepoužívajme, robí “ostré” nepekné tiene.
  • Fotiek spravme radšej viac z rôznych strán, aby sme mali z čoho vyberať tie najlepšie.
  • Na fotenie si dáme dostatok času aby sme sa nemuseli náhliť.

 

 

Ako urobiť atraktívny popis

V popise výrobku by sa mal budúci zákazník dozvedieť, prečo si má danú vec kúpiť, čiže aký úžitok mi prinesie. Tiež čím je daná vec výnimočná, alebo odlišná od ostatných. Napríklad ručne s láskou vyrobené na Slovensku 🙂

Čo by mal popis produktu obsahovať:

  • názov výrobku/služby
  • cenu
  • vlastnosti
  • čím mu prospeje, aký problém mu vyrieši
  • Z čoho je vyrobený
  • pri ručnej výrobe kto ho vyrobil a prečo.

Úloha pre teba:

Sprav fotku a popis tvojho výrobku a zaves na inzertný portál.